آقایان در محل کار چگونه لباس بپوشند؟

لباس مناسب محل کار

برخی تصور می‌کنند که فقط بایستی به استایل و تیپ مهمانی ها و مجالس رسمی خود بپردازند و پوشش آن ها در محل کار دارای اهمیت نمی‌باشد. این یک باور غلط می‌باشد که شاید ندانسته تاثیر بسیار بر زندگی ما بگذارد.

داشتن یک استایل بسیار شیک و رسمی برای قرارهای کاری می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی موفقیت کاری شما بگذارد. زیرا یک پوشش خوش فرم می‌تواند شما را در معرض توجه همگان قراردهد و شما را نسبت به سایر افراد برجسته تر نشان دهد.

یکی از مهم ترین نکاتی که هر فرد پیش از پوشش لباس خود بایستی حتما به آن توجه کند، در نظر گرفتن موقعیت و مکانی است که می‌خواهد در آن حضور یابد. محیط کاری جزء یکی از موقعیت هایی است که لازم است در آن با پوشش رسمی و کلاسیک حاضر شوید، زیرا نوع پوشش شما در محل کار تاثیر زیادی بر روی طرز تفکر افراد مقابل شما خواهد گذاشت.

داشتن ظاهری مناسب در محل کار چه اهمیتی دارد؟

همانطور که در ابتدا گفتیم، داشتن ظاهری خوب در محل کار اهمیت زیادی دارد و باعث می شود دیگران شما را جدی تر تلقی کنند. البته لازم به ذکر است که این موضوع ربطی به سن و سال افراد نداشته و چه پیر باشید و چه جوان، رعایت این موضوع به نفعتان است. خوب لباس پوشیدن باعث می شود که در اولین برخورد روی افراد تاثیری مثبت بگذارید.

خوش پوشی و داشتن ظاهری مناسب در محل کار به دیگران این تفکر را می‌دهد که شما همانطور که در لباس پوشیدنتان دقیق و وسواسی هستید، در کارتان نیز منظم و دقیق هستید. هر محل کاری بر حسب محیط خود مدل لباس پوشیدن خاص خود را می طلبد.

طرز پوشش شما به جایگاه اجتماعی شما ربطی نداشته و شما بایستی در هر مقام و جایگاهی که دارید، به نوع پوشش خود اهمیت دهید.

در این مقاله از ایران پوشاک، به معرفی برخی از تیپ های رایج و مناسب محل کار خواهیم پرداخت.

فرم های رایج  در محل کاری

لباس های راحتی

در برخی از شرکت ها، نوع پوشش کارمندان برای مدیریت اهمیتی نداشته و استراتژی مدیریت آن های این است که کارمنده در لباس های راحتی، بهتر و سریع تر کارهای خود را انجام می‌دهند. البته توصیه می‌شود که اگرچه محل کار شما با تیپ‌های راحتی مشکلی ندارد، شما از لباس های راحتی کلاسیک استفاده کنید و استفاده ازتیپ های اسپرت مانند تیشرت  کتونی را فراموش کنید.

لباس راحتی مناسب محل کار

لباس های نیمه رسمی

درست است که در برخی از محیط های کاری لباس فرم برای کارمندان وجود ندارد، اما مدیریت آن‌ها تاکید به استفاده از لباس های نیمه رسمی می‌کند. اصولا یک پیراهن خوش دوخت به همراه کراوات و شلوار پارچه‌ای خوش دوخت و خوش جنس، به همراه کت تک اسپرت و یا حتی بدون کت، نمونه ای از لباس نیمه رسمی برای محیط کار محسوب می شود.

لباس نیمه رسمی

لباس های رسمی(لباس فرم محل کار)

همانطور که در بالا گفته شد، نوع پوشش کارمندان به تصمیم مدیریت ربط داشته و اگر مدیران تصمیم بر استفاده از لباس های فرم یا رسم بگیرند، کارمندان موظف تبعیت از این تصمیم هستند. کت و شلوار به همراه پیراهن و کراوات هماهنگ با آن نوعی تیپ رسمی محل کار تلقی می شود. البته محیط های کاری نیز هستند که لباس فرم آن ها کت و شلوار نبوده و کارمندان موظف به پوشش یک نوع پیراهن و شلوار تعیین شده می باشند.

لباس فرم رسمی

انواع تیپ های مناسب قرارکاری

ست تیشرت و کت شلوار

شاید برایتان تعجب آور باشد که چگونه می‌توان تیشرت، که جزئی از لباس های اسپرت است را با کت و شلوار ست کرد. اما لازم است بگوییم که برای یک قرارکاری، هرچند مهم، نیازی به پوشیدن کت و شلوارهای بسیار رسمی و کلاسیک نداشته و می‌توانید از کت های تک اسپرت به همراه تیشرت های مناسب آن استفاده کنید. زیرا کت اسپرت معمولا با تمامی سبک ها ست می‌شود و شما می‌توانید به راحتی آن را با تیشرت پوشیده و تیپ خود را تکمیل کنید.

البته این نکته بسیار مهم را فراموش نکنید که هرگز از تیشرت هایی با طرح های گرافیکی و رنگ های جیغ استفاده نکنید و حتما به سراغ تیشرت های ساده با رنگ های خنثی مانند سفید و طوسی بروید.

استفاده از پیراهن راگبی در قرارکاری

پیراهن راگبی پس از ورود آن به عرصه مد و پوشاک، طرافداران زیادی کسب کرده است. این پیراهن ها دارای سبک کلاسیک هستند و یکی از قدیمی ترین برندهای لباس در بازار هستند. ست کردن پیراهن راگبی با کت و شلوارهای ساده، ترکیبی بسیار شیک وجذاب پدید خواهد آورد. اگر علاقه مند به تیپ های کلاسیک هستید، این نوع استایل به شما پیشنهاد می شود.

لباس راگبی

استفاده از لباس جین در قرارکاری

لباس جین از جمله لباس هاییست که در کمد لباس تمامی آقایان یافت می‌گردد. در واقع لباس جین سبک و استایلی دارد که می‌توان هم در سبک اسپرت و هم در سبک کلاسیک آن را ست کرد و مورد استفاده قرارداد. توصیه ایران پوشاک به آقایانی که علاقه بسیاری به استفاده از لباس های جین دارند این است که در قرارهای کاری، حتما در کنار لباس های جین خود، از کفش و اکسسوری های کلاسیک استفاده کنند تا تیپی مناسب برای قرارکاری خود داشته باشند.

استفاده از کت چرم در قرارکاری

کت چرم از بهترین انتخاب هایی است که آقایان می‌توانند برای قرارهای کاری خود انتخاب نمایند. استفاده از کت چرم و یا حتی اکسسوری های چرمی می‌تواند وقار و شخصیت مرد را بالا برده و استایل او را بسیار شیک و زیبا جلوه دهد. اگر علاقه مند به کت های چرمی هستید، با انتخاب صحیح و مناسب سایر البسه و اکسسوری ها، استایل خود را زیباترکنید.

ست کردن یک کت چرمی با یک بلوز سفید و یا مشکی، جذابیت شما را برای یک قرارکاری فوق العاده افزایش می‌دهد.

سخن پایانی

با توجه به نکات ذکر شده در مطالب بالا، به اهمیت پوشش در محیط کار پی بردیم. دیدم که بسیاری از نکات ریز و پیش پا افتاده که در ظاهر ممکن است پر اهمیت نباشد، در موفقیت و حتی آینده ما تاثیر گذار می باشند. تمام تلاش ما در ایران پوشاک این است که تمامی نکات پوششی را به شما آموزش دهیم تا استایلی متفاوت و زیبا، برای خود داشته باشید. همراه ایران پوشاک باشید.