راهنمای ست کردن پیراهن مردانه

راهنمای ست کردن پیراهن مردانه

شاید شما هم عضو آقایانی هستید که پول زیادی را برای خرید پیراهن مردانه و لباس های خود خرج می‌کنید ولی در نهایت تیپتان آنطور که باید، جذاب نمی شود. آیا تا به حال به دلیل این مشکل فکرکرده‌اید؟

دلیل این مشکل چیزی نیست جز آنکه شما درست کردن لباس های خود ضعیف عمل می‌کنید و تنها به زیبایی تک به تک لباس های خود اهمیت می‌دهید و توجهی به ترکیب قرارگیری لباس‌هایتان کنار یکدیگر نمی‌کنید. آقایان خوشتیپ بیشتر از هرچیزی به ست بودن لباس هایشان اهمیت می دهند و سعی می کنند طرح و رنگ لباس‌های خود را به صورت حرفه ای ست کنند.

پیراهن مردانه یکی از مهمترین بخش استایل آقایان است که یکی از دلایل اهمیت آن، ترکیبی است که با شلوار می‌سازد. همه ما میدانیم که برای داشتن یک تیپ خوب بایسی پیراهنی متناسب با بدن و اندام خود تهیه کنیم. هر کدام از آقایان بسته به نوع سلیقه شان پیراهن های خاصی میپسندند اما در کل میتوان قوانین کلی برای ست کردن پیراهن ها مطرح کرد که باید هر مرد خوشتیپی این قوانین را بداند. همراه ایران پوشاک باشید تا مما این اصول را برای شما بازگو کنیم.

معرفی پیراهن مردانه

پیراهن مردانه لباسی رسمی و نیمه رسمی است توجه همگان را به خود جلب کرده است. پیراهن مردانه دارای دکمه‌های عموی از یقه تا پایین است که تمامی این دکمه ها قابلیت باز و بسته شدن را دارند. این پیراهن با آسیتن های بلند و کوتاه و یقه های مختلف در بازار وجود دارد. البته قابل ذکر است که پیراهن های مردانه به دو دسته اسپرت و رسمی تقسیم می‌شوند که نوع اسپرت آن کمی تنگ تر از حالت رسمی آن می‌باشد.

انواع پیراهن مردانه

همانطور که پیشتر گفته شد پیراهن مردانه دارای مدل ها و انواع مختلفی است که ما در ادامه به تعریف هریک از آن ها خواهیم پرداخت.

پیراهن رسمی مردانه

پیراهن های رسمی مردانه که یکی از پرمصرف ترین لباس ها میان آقایان می‌باشد کالای مورد علاقه بسیاری از آقایان می‌باشد. شما می‌توانید پیراهن های رسمی خود را به صورت تک و بایک شلوار پارچه‌ای خوش دوخت ست کنید و ترکیبی زیبا را پدیدآورید. البته ناگفته نماند که پیراهن های رسمی مردانه، با کت و شلوارهای رسمی، کت های نیمه اسپرت و برخی ژاکت ها نیز بسیار ظاهری زیبایی را می‌سازند. برای زیباتر نشان دادن استایل وتیپ خود، می‌توانید از کراوات و یا پاپیون برای پیراهن خود استفاده کنید. این پیراهن ها اصولا کمی گشادتر از پیراهن های اسپرت بوده و مدل آستین و یقه آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

پیراهن رسمی مردانه

پیراهن اسپرت مردانه

پیراهن اسپرت مردانه که بیشتر در سنین جوانی طرفدار دارد، یکی دیگر از لباس های پرمصرف و مورد علاقه آقایان می‌باشد. این پیراهن ها با یقه های مختلف اسپرت، کمری تنگ و آستین های بلند و کوتاه در بازار وجود دارند.

بیشتر آقایان از این نوع پیراهن به صورت تک با شلوار لی، کتان و یا پارچه ای استفاده می‌کنند. اما ترکیب این پیراهن‌های اسپرت با کت های تک اسپرت، بسیار زیبا خواهد شد.

پیراهن اسپرت مردانه

راهنمای اصول سایز کردن پیراهن مردانه

اکثر آقایان هنوز پیراهن سایز مناسب خود را در کمد لباس های خود ندارند و همواره از بد دوخت بودن و یا جنس بد پاره پیراهن خود اعلام نارضایتی می‌کنند. لازم به ذکر است که اگر سایزبندی گردن، آستین ها، سینه و شکم در پیراهن های شما رعایت شود نه تنها شما را متمایز می‌کند بلکه ظاهر شما را بسیار شکیل تر و زیباتر خواهدکرد. میدانیم که هر مردی ویژگی های ظاهری متفاوتی نسبت به سایر مردان دارد، بنابراین دوخت پیراهن مناسب هر مرد برای کارخانه تولید البسه غیرممکن است. به همین دلیل کارخانه ها از سایز پرمصرف و متوسط برای الگوی تولید البسه استفاده می‌کنند.

بهتر است بدانید که پیراهن مناسب پیراهنی است که سایز مناسب داشته باشد و بدون ایجاد اختلال در روند طبیعی حرکت، مانع نفوذ چربی وعرق به کت شود. (البته پوشیدن زیرپیراهن گزینه بهتری برای جذب عرق و چربی است). نکته دیگر آن است که اگر می‌خواهید دکمه یقه را باز کنید بهتراست از زیرپیراهنی یقه هفتی استفاده کنید تا چیزی از زیبایی ظاهری شما کم نشود.

در ادامه با مشاهده این عکس، نحوه صحیح سایزکردن پیراهن مردانه را به شما آموزش خواهیم داد.

راهنمای اصول سایز کردن پیراهن

قسمت های مختلف پیراهن مردانه

یقه پیراهن مردانه

یقه ها در سایزها، رنگ ها و حالت های مختلف تهیه می شوند. هدف یقه قاب بندی صورت است؛ تا نگاه ها را از پیراهن به سمت صورت جلب کند. هیچ کروات و پاپیونی نمیتواند مانع دیده شدن یقه بشود و یقه نقش مهمی در نحوه دیده شدن صورت مردان دارد. انتخاب یقه مناسب در نشان دادن زیبایی های صورت شما و پنهان کردن زشتی های آن نقش مهمی دارد. یقه رسمی یکی از پایه های لباس های رسمی است که عوما متمایل رو به پایین هستند و نوعی مثلث را تشکیل میدهند. با اینکه تنوع بسیاری در یقه های رسمی وجود دارد اما فقط 2 نوع آنها بیشتر دیده میشود: یقه پهن و باز و یقه کرواتی.

پیراهن مردانه یقه پهن

رایج‌ترین نوع یقه پیراهن مردانه، یقه پهن است که به خاطر اینکه لبه‌های برگردان یقه، فاصله زیادی با هم دارند به این نام معروف است. با توجه به این فضای موجود بین دو لبه یقه جهت استفاده همراه با کراوات با گره‌های بزرگ و کوچک مناسب است. معمولا این مدل یقیه برای استفاده همراه با انواع کت و شلوار ایده آل است.

پیراهن مردانه یقه لبه دکمه دار

در این مدل پیراهن مردانه دو دکمه در انتهای لبه یقه قرار دارد. هرچند از این مدل یقه اوایل بیشتر در پیراهن اسپرت و ورزشی استفاده می‌شد اما کم کم وارد لباس‌های رسمی نیز شد. پیشنهاد می‌کنیم که این مدل پیراهن مردانه را با کراوات و پاپیون ست کنید اما همچنان به همراه کروات نیز می‌توانید به عنوان پیراهن غیررسمی نیز استفاده کنید. این مدل یقه به عنوان مرزی بین یقه‌های کلاسیک و مدرن به وجود در نظر گرفته می‌شود.

پیراهن مردانه یقه دکمه پنهان

برخلاف مدل قبلی این مدل پیراهن مردانه خیلی رایج نیست. در پیراهن مردانه یقه دکمه پنهان، دکمه‌ها به جای اینکه در لبه و نوک یقه باشد در پشت یقه و روی پیراهن دوخته شده است و بوسیله یک قلاب به دکمه روی پیراهن بسته می‌شود.

پیراهن مردانه یقه کلاب

لبه‌های برگردان یقه کلاب گرد و بدون زاویه است. جالب است بدانید که این یقه در یکی از مدارس انگلیس برای اینکه دانش آموزانشان ظاهری متفاوت از سایر مدارس داشته باشند، در طراحی پیراهن خود از این مدل یقه استفاده کردند. بنابراین اگر شما نیز می‌خواهید استایلی متفاوت داشته باشید از مدل پیراهن مردانه با یقه کلاب استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم که برای استفاده از این مدل پیراهن از پاپیون و کراوات پولو استفاده کنید.

پیراهن مردانه یقه فراک یا بال دار

آقایان ایرانی بیشتر از این مدل یقه خوششان می‌آید.این مدل از یقه مخصوص استفاده کردن از پاپیون است و با کت و شلوار پوشیده می‌شود. اگر باله‌های این یقه، نسبتا پهن باشد، برای پوشیدن کراوات نیز مناسب است. البته بدون کراوات و با باز کردن دکمه‌ی بالایی نیز زیبایی خود را حفظ می‌کند.

پیراهن مردانه یقه نوک تیز

در این مدل یقه فاصله باریک میان دو تیزی نوک یقه از یکدیگر اندک بوده که عموما با یقه کت پوشانده نمی‌شود. افرادی که به تیپ‌های سنتی، مینیمالیستی، پیراهن‌های رسمی یا پاپیون علاقه دارند، حتما از این مدل یقه پیراهن استفاده کنند. همچنین این مدل پیراهن مردانه برای افرادی با صورت‌های گرد مناسب است.

سرآستین پیراهن مردانه

سر آستین پیراهن مردانه مدل بلند، لوله‌ای و تک دکمه

طول این مدل از سر آستین خاص به صورت استاندارد برابر با ۳/۷ سانتی‌متر است و مناسب برای افرادی با دست های بلند و کشیده می‌باشد.

سر آستین مدل گرد و دو دکمه

سرآستین مدل گرد و دو دکمه، مدلی است که گوشه آن گرد شده است و از مدل تک دکمه بسیار شیک‌تر است. طول این آستین زیبا و خاص به صورت استاندارد برابر با ۳/۷ سانتی‌متر است.

سرآستین مدل لوله‌ای، تک دکمه کوتاه

این مدل از سرآستین معمولا به عنوان مدل استاندارد و کلاسیک برای پیراهن های مردانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این مدل سرآستین در طول زمان استایل شیک و خاصی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. مزیت این مدل از سر آستین آن است که در مدت زمان طولانی از مد نمی‌افتد و می‌توان آن را مورد استفاده قرار داد. طول این مدل از سر آستین برابر ۰۳/۶ سانتی‌متر است.

سرآستین مدل فرانسوی

سرآستین فرانسوی به دلیل آنکه طولی برابر ۳/۷ سانتی‌متر دارد، مناسب برای استفاده زیر کت است. این مدل از سرآستین شبیه به سرآستین مربعی است و حتما باید با استفاده از یک دکمه سردست تزیینی مورد استفاده قرار گیرد.

سر آستین مربعی، دو دکمه بلند

سر آستین مربعی دو دکمه مدلی اسپرت، شیک و بلند است. این مدل از سر آستین بسیار نرم است و به همین علت فرم مچ دست را به خود می‌گیرد. نرمی این مدل از سرآستین باعث می‌شود تا فرد در آن احساس راحتی بیشتری داشته باشد.