راهنمای نگه داری لباس جین

لباس جین

راهنمای نگه داری لباس جین: اولین لباس جین در قالب شلوار جین برای نخستین بار توسط لوی اشتراوس، بنیان گذار کارخانه شلوار جین  لیوایز در سال ۱۸۵۳ طراحی و تولید گردید. این کارخانه با طراحی شلواری از جنس برزنت تاریخچه شلوار جین را بنیان گذاری کرد و اکنون بیش از ۱۰۰ سال است که این شلوار از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار شده است.

جالب است بدانید که لباس های جین در اصل به دلیل سرسخت بودن برای کارهای پر فعالیت مانند گاوداری و معدنچی ذغال سنگ طراحی شدند. اما امروزه جایگاه خود را درمیان مردم باز نموده اند.

محبوبیت بالای شلوار جین درمیان مردم، موجب شد که تولید کنندگان اقدام به تولید انواع لباس جین نمایند. اصولا  لباس های جین به دلیل جنس متفاوت خود، از قیمت بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل نحوه مراقبت از این لباس ها بسیار مهم می باشد.

از آنجا که جنس این لباس ها با سایر لباس ها متفاوت است، نحوه شستشو آن ها نیز کاملا متفاوت می باشد.

ست جین

پس همراه ایران پوشاک باشید تا ما بهترین راه شستشو و نگهداری لباس جین ها را به شما آموزش دهیم.

چگونه لباس جین خود را بدون شستن، تمیز کنیم؟

امروزه لباس های جین در دسته لباس های گران قیمت و پرطرفدار میان زنان و مردان قرار گرفته است. به طوری که تمامی مردان و زنان در کمد لباس خود چند دست لباس جین دارند. از این رو توجه و مراقبت صحیح از لباس جین ها، برای زیبایی و دوام حداکثری آن ها ضروری می باشد.

می دانید زمانی که لباس های جین وارد ماشین لباسشویی یا خشک کن می شوند، به دلیل قرارگرفتن در معرض تلاطم شدید، رنگ آن ها تغییر پیدا خواهد کرد و در اکثر اوقات، پارچه جین از بین خواهد رفت.

از این رو بهتر است برای محافظت بیشتر و بهتر از لباس های جین خود، ، از روش های ذکر شده در زیر برای شست وشو استفاده نمایید.

بخارشور کردن لباس جین

همانطور که می دانید بخارشور کردن لباس ها، تمامی باکتری ها و کثیفی ها را ازبین می برد. اما شست و شوی لباس جین با آب گرم ماشین لباس شویی، می تواند باعث انبساط و انقباض پارچه جین شود و همین امر باعث کوچک شدن و آب رفتن لباس های جین می شود. از این رو بافت لباس به کلی از بین رفته و دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

ما در ایران پوشاک روشی جایگزین برای بخارشور کردن لباس های جین را به شما آموزش خواهیم داد.

بخارشور کردن لباس جین به کمک دوش حمام

برای بخارشور کردن و نظافت لباس های جین خود، می توانید از دوش حمام کمک بگیرید. این یک راه حل عالی برای زمانی است که لباس جین نسبتا کثیف شما لکه ی قابل دیدنی ندارد و فقط به دنبال تازه کردن ظاهر و حس آن هستید.

برای انجام اینکار می توانید لباس جین خود را از یک آویز لباس آویزان کنید و اجازه دهید وقتی که شما در حال لذت از یک حمام بخار طولانی هستید، بخار را جذب کنند. با اینکار لباس جین شما پس از خشک شدن خوش بو تر و خوش حالت تر ازقبل  باقی خواهد ماند.

با اینکار در کنار بخارشور کردن لباس جین و از میان بردن باکتری ها، حالت لباس تغییری پیدا نخواهد کرد و ظاهری زیبا و تازه ی خود را حفظ خواهد کرد.

نحوه آویزان کردن لباس جین تاثیری در میزان تمیزی و حالت لباس ندارد. شما می توانید لباس خود را به کمک رخت آویز، گیره و یا به کمک یک میخ کوچک در حمام آویزان کنید.

حمام سرکه برای لباس های جین

حمام سرکه سلاحی مخفی برای زیباتر و تمیزتر ماندن که لباس های جین تیره برای مدت طولانی می باشد. اصولا طرفداران لباس های جین از این روش بسیار زیاد استفاده می کنند.

دلیل پر طرفدار بودن این روش این است که سرکه ساده سفید حاوی اسید ملایم استیک هستند که برای خنثی کردن باکتری ها بسیار مفید می باشد. به همین دلیل است که عموما از سرکه به عنوان یک پاک کننده خانگی دوستدار محیط زیست استفاده می شود.

شست و شوی لباس جین با سرکه، رنگ لباس را از بین نمی برد و لباس جین شما را نو و تازه نگه می دارد.

شما می توانید از این روش برای شست و شوی لباس های جین خود استفاده کنید و نگران از دست رفتن رنگ آن ها نیز نباشید.

توصیه می شود که چنانچه برای نخستین بار از یک برند جدید خرید می نمایید، لباس خود را با سرکه بشویید. زیرا سرکه نه تنها رنگ لباس را از بین نمیبرد، بلکه باعث تثبیت بیشتر رنگ نیز می شود.

حمام سرکه جین

برای انجام این کار، وان آب خود را با آب سر پر کنید و سپس یک فنجان سرکه سفید به آن اضافه کنید و آن را در تمام وان پخش کنید.

سپس لباس جین خود را به مدت یک ساعت در وان آب سرد و سرکه سفید بخوابانید.

پس از یک ساعت لباس را از وان خارج نمایید و از کمر آویزان کنید تا به صورت کامل خشک شود. لازم به ذکر است که نیازی به شست و شوی دوباره لباس نیست و  نگران این نباشید که لباستان بوی سرکه بدهد. زیرا بوی سرکه به طرز عجیبی بعد از خشک شدن لباس جین از بین خواهد رفت.

راز نو نگه داشتن لباس جین

اگر هدفتان این است که لباس های جین خود را نو و تمیز نگه دارید، ادامه این مطلب را بخوانید.

بهترین کار برای نو نگه داشتن لباس های جین این است تا حد ممکن از قراردادن آن ها در خشک کن ماشین لباسشویی جلوگیری کنیم. زیرا درجه حرارت خشک کن معمولا باعث می شود که لباس جین کوچک شده و از بین برود. البته در برخی موارد تلاطم بالای ماشین لباسشویی موجب می شود که لباس های جین دچار پارگی و سایش بیش از حد گردند.

یک نکته بسیار مهم درباره نو نگه داشتن لباس جین وجود دارد که چنانچه به آن عمل کنید، تا حد زیادی از وا رفتن و بد شکل شدن لباس جین خود جلوگیری می کنید.

نحوه آویزان کردن لباس جین، نکته ای کلیدی در شست و شو و نگهداری لباس جین می باشد. دقت داشته باشید که چروک و یا کج آویزان کردن لباس جین می تواند ظاهر لباس را ناخوشایند و زشت نماید.

آویزان کردن لباس جین