معرفی 7 برند معروف عطر مردانه

عطرهای معروف مردانه

در دنیای مد امروز عطر و ادکلن یکی از عناصریست که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با اینکه عطرها و ادکلن ها پوشیدنی نیستند، اما تاثیر زیادی بر روی جذابیت، استایل و شخصیت آقایان می‌گذارد.

دغدغه امروزه‌ی مردان خوشتیپ و جذاب، انتخاب عطری مناسب خود است، زیرا یک عطر خوشبو و خوب می‌تواند شما را در ذهن اطرافیانتان ماندگار کند.

به همین دلیل است که در چند سال اخیر استفاده از عطر و ادکلن مردانه افزایش چشمگیری داشته که بسیاری از برندها و سلبریتی ها مانند زارا، فندی، پرادا، تام فورد، آنتونیو باندراس و رونالدو را بر آن داشته که در لاین تولیدات خود به ساخت عطر و ادکلن نیز بپردازند.

انتخاب عطر مناسب در جذابیت و موقعیت اجتماعی آقایان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

توصیه میکنیم با این مقاله از ایران پوشاک همراه باشید تا با بهترین و معروف ترین برندهای عطر جهان آشنا شوید.

نکاتی که هنگام خرید عطر مردانه بایستی به آن توجه کرد:

  • اطمینان از اصل و اورجینال بودن
  • نوع غلظت عطر
  • شرایط سنی
  • رایحه مورد علاقه
  • شرایط آب و هوا و فصل

برندهای معروف عطر مردانه

گوچی( Gucci)

گوچی نام یک شرکت لوکس تولید عطر ایتالیایی است که در سال 1921 میلادی توسط گوچیو گوچی تاسیس گردیده است.

اولین عطر این شرکت در سال 1974 به نام Gucci No 1 وارد بازار عطر و ادکلن شد و مورد استقبال بسیاری قرارگرفت. از آن پس گوچی به تولید مجموعه‌هایی از عطرهای مردانه و زنانه پرداخت که هم اکنون بسیاری از آن‌ها از دید کلکسیون داران عطرها به درجه‌ی افسانه‌ای رسیده‌اند.

این برند به لطف هدف گذاری و رویای جدید مدیر خلاق خود الساندرو میشل تعریف جدیدی از مفهوم لوکس بودن را در قرن بیست و یکم ارائه کرده است و بیش از پیش موقعیت خود را به عنوان یکی از محبوب ترین برندهای مد در دنیا تقویت کرده است.

محصولات این برند نشان دهنده اوج هنر و صنعت ایتالیایی بوده و توجه به جزئیات در برند گوچی، بی همتا می‌باشد.

عطر مردانه گوچی

ورساچه( Versace)

ورساچه نام خانه‌ی طراحی مد ایتالیایی است که توسط جیانی ورساچه فقید بنیان‌گذاری شد و پس از مرگ وی توسط اعضای خانواده‌ی ورساچه به کار خود ادامه داد. این شرکت از سال 1978 با تولید لباس های زنانه کار خود را آغاز کرد و پس از موفقیت در کار خود، خط تولید لباس مردانه و نخستین بوتیک خود را در میلان افتتاح کرد. جیانی ورساچه سمبول مدوسا را به عنوان لوگوی شرکتش انتخاب کرد.

پس از موفقیت های پی در پی برند ورساچه در زمینه ی پوشاک، این شرکت اقدام به تولید عطر نمود.

عطر مردانه ورساچه

نخستین عطر ورساچه، با نام جیانی ورساچه برای زنان، در سال 1981 تولید شد که هم اکنون عطرهای زنانه و مردانه تحت نام‌های ورساچه، ورسوس، جین و جین کوتور در بازار عرضه می‌شوند. بهتر است بدانید که عطرهای ورساچه توسط شرکت یوروایتالیا اس‌آر ال تولید می‌شوند.

شنل( chanel)

شنل خانه مدی است که در سال 1910 توسط گابریل شنل ساخته شده است. برند عطر ادکلن شنل اصالتا یک کمپانی عطر و ادکلن فرانسوی است که تاکنون بیش از 64 عدد عطر و ادکلن با برند شنل را روانه بازار کرده ست.

کمپانی شنل از سال 1909 کار خود را آغاز نمود و در سال 1921 اولین عطر خود را وارد بازار عطر و ادکلن کرد. شنل با اولین عطر خود، شنل N ° 5 نمادین انقلابی مشابه در دنیای عطر ایجاد کرد. این عطر همچنان پرفروش‌ترین عطر در سراسر جهان است که با حفظ جذابیت های معاصر، تبلیغات خلاقانه و تأییدات افراد مشهور را به همراه دارد.

عطر و ادکلن های این کمپانی اکثرا زنانه هستند، اما عطرهای مردانه بسیارخوشبویی نیز از این برند در بازار موجود است.

جورجیو آرمانی(Giorgio Armani)

برند عطر ادکلن جورجیو آرمانی اصالتا یک کمپانی عطر و ادکلن ایتالیایی است. این تولید کننده ی عطر و ادکلن تا کنون بیش از ۱۳۰ عدد عطر و ادکلن با برند Giorgio Armani وارد بازار عطر و ادکلن نموده است . کمپانی Giorgio Armani از سال 1975 شروع به کار نموده و از سال 1982 وارد  بازار عطر و ادکلن شده است. عطر و ادکلن های این کمپانی اکثرا مردانه است.

کلوین کلاین(Calvin Klein)

کلوین کلین در سال 1942 در نیویورک متولد شد. وی از همان سنین جوانی علاقه زیادی به دنیای فشن و مد داشت و اغلب زمان خود را برای طراحی لباس‌های زنانه می‌گذاشت و بعد از فارغ التحصیلی از دانشکده طراحی در سال 1968 کمپانی طراحی و تولید پوشاک خود را تاسیس و بعد از مدت اندکی خط تولید پوشاک ورزشی را نیز راه اندازی نمود.

کلوین کلین یک شرکت آمریکایی طراح مد است که توسط کلوین کلین در اواخر دهه 1960 تاسیس شده است. در اوایل دهه 80 کلوین کلین وارد بازار عطر و ادکلن شد و با طراحی و تولید عطرهای Obsession و Eternity خط تولید عطر و ادکلن را راه اندازی کرد.

عطرمردانه کلوین

برند عطر ادکلن Calvin Klein-کلوین کلین اصالتا یک کمپانی  عطر و ادکلن امریکایی است. این تولید کننده ی عطر و ادکلن تاکنون بیش از 127 عدد عطر و ادکلن با برند کلوین کلین وارد بازار عطر و ادکلن نموده است . کمپانی کلوین کلین Calvin Klein از سال 1968 شروع به کار نموده و از سال 1978 وارد بازار عطر و ادکلن شده است. عطر و ادکلن های این کمپانی اکثرا مردانه هستند.

دانهیل(Dunhill)

آلفرد دانهیل، خانه‌ی طراحی انگلیسی است که تخصص آن در زمینه‌ی پوشاک مردانه، کالاهای لوکس و لوازم جانبی می‌باشد. برند عطر ادکلن دانهیل Dunhill  تاکنون بیش از 19 عدد عطر و ادکلن با برند آلفرد دانهیل Alfred Dunhill وارد بازار عطر و ادکلن نموده است.

این کمپانی از سال 1893 شروع به کار نموده و از سال 1934 وارد بازار عطر و ادکلن شده است. این برند تا به امروز ۲۱ ادکلن با رایحه های مختلف تقدیم به هواداران خود نموده است که بیشتر آن‌ها مردانه هستند. جالی است بدانید که تا به امروز برند دانهیل تنها یک ادکلن زنانه تولید کرده است.

دیور( Dior)

کریستین دیور، طراح مد و فشنی بود که در فرانسه متولد شد و با خلق لباس هایی با ظاهر جدید رنگ و بویی جدیدی به دنیایی مد داد. برند عطر دیورDior  اصالتا یک کمپانی عطر و ادکلن فرانسوی است. این تولید کننده‌ی عطر و ادکلن تاکنون بیش از 167 عدد عطر و ادکلن با برند دیور Dior وارد بازار عطر و ادکلن نموده است.

این کمپانی از سال 1946 فعالیت خود را آغاز نمود و در سال 1947 اولین عطر تولیدی خود را وارد بازار عطر و ادکلن نمود. بیشتر عطرهای تولیدی این برند زنانه می‌باشد، اما عطرهای مردانه این برند نیز طرفداران زیادی دارند.