نحوه انتخاب لباس مردانه براساس رنگ پوست

اصول لباس پوشیدن

یکی از مهم ترین نکاتی که حین خرید بایستی به آن توجه کرد، انتخاب رنگ لباس، متناسب با پوست بدنمان است. یک واقعیت محض وجود دارد و آن هم این است که اگر لباس انتخابی ما هرچند زیبا، ولی تناسبی با رنگ پوست ما نداشته باشد، ترکیبی زشت و ظاهری مرده و کسل کننده به وجود خواهد آورد.

یکی از چیز‌هایی که باید هنگام انتخاب رنگ لباس به آن توجه کنیم، رنگ پوست بدن مان است. در واقع لباسی که به تن می‌کنیم باید با رنگ پوست مان هماهنگی داشته باشد، در غیر این صورت ظاهری مرده و کسل کننده خواهیم داشت. اگر خواهان آن هستید که بدانید چه رنگ لباسی با شما و پوست شما تناسب دارد، در ادامه این مطلب از ایران پوشاک، همراه ما باشید.

پوست سفید

اگر شما سفیدپوست هستید، بایستی از لباس هایی استفاده کنید که با رنگ پوست شما تضاد ایجاد کرده و شما را از بی حالی و بی رنگی نجات دهد. انتخاب لباس های رنگی می‌تواند به شما کمک کند تا ظاهری زیباتر و جذاب تر داشته باشید.

رنگ های متناسب با پوست سفید

اگر پوست سفیدی دارید، بهتراست از رنگ‌های تیره‌ای مانند خاکستری، قهوه ای، جیگری، سبز، سرمه‌ای و آبی تیره استفاده کنید. زیرا این رنگ ها هماهنگی زیبایی با پوست شما ایجاد می‌کنند.

رنگ های نامتناسب با پوست سفید

رنگ های خنثی مانند کرم، سفید، بژ و … برای پوست روشن شما مناسب نمی‌باشد و ظاهری بی روح و کسل کننده را برای شما به ارمغان خواهد آورد. لباس های روشن یا رنگ های پاستیلی نیز انتخاب غلط برای افراد سفید پوست می‌باشد.

البته منظور ما این نیست که به کل دور رنگ‌های روشن را خط بکشید، بلکه شما باید چنین رنگ‌هایی را با رنگ‌های تیره‌تر ترکیب کنید تا به ظاهرتان جذابیت بخشد.

پوست سبزه و معمولی

آقایانی که دارای پوست سبزه و معمولی هستند، بیشتر از آقایانی که دارای پوست سفید هستند، حق انتخاب در رنگ های مختلف را دارند، زیرا پوست اینگونه افراد، با اغلب رنگ ها ست می‌شود و ترکیبی زیبا را پدید می‌آورد.

رنگ های متناسب با پوست سبزه

اگرچه اکثر رنگ ها با رنگ پوست شما همخوانی دارد، اما پیشنهاد ما این است که رنگ‌های کمی روشن‌تر یا کمی تیره‌تر از رنگ پوست تان را بر تن کنید. به عنوان مثال به جای رنگ شنی گرم، رنگ بژ روشن را انتخاب کنید و همچنین در روز‌های گرم سال نیز رنگ سفید می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. پس اگر پوستی برنزه دارید، می‌توانید سر تا پا سفید یا رنگ‌های پاستلی به تن کنید.

رنگ های نامتناسب با پوست سبزه

درست است که در بالا گفته شد اغلب رنگ ها با افرادی با رنگ پوست سبزه هماهنگی دارند، اما محدودیت هایی نیز برای پوشش این افراد وجود دارد.

از آنجایی که تن پوست این افراد به رنگ زرد و یا سبز متمایل است، بهتر است استفاده از رنگ‌هایی که این دو رنگ را در خود دارند، خودداری کنند.

زیرا رنگ هایی مانند: سبز زیتونی، زرد خردلی، سبز پسته‌ای و کاراملی که مشابه رنگ پوست شما هستند، شما را برهنه نشان می‌دهند.

پوست های تیره

آقایانی با پوست تیره، کمتر از افراد سبزه و بیشتر از افراد سفید پوست حق انتخاب در رنگ لباس های خود دارند. انتخاب رنگ لباس برای پوست های تیره بسیار بالاتر از پوست های روشن است.

رنگ های متناسب با پوست تیره

خوشبختانه آقایانی با رنگ پوست تیره، محدودیت خاصی برای انتخاب رنگ لباس‌های خود ندارند و تنها توجه آن‌ها به ایجاد تعادل در میان لباس‌های آن ها می‌باشد.

به عنوان مثال آن‌ها می‌توانند رنگ‌های سبز آبی یا آبی فیروزه‌ای را به تن کنند و ترکیبی زیبا را پدیدآورند.

اگر پوست بدن شما تیره است، باید به شما این مژده را بدهیم که اکثر رنگ ها و سایه روشن ها به شما می‌آیند. اما همانطور که گفته شد، اکثریت رنگ ها، نه همه آنها. پس باید در بعضی اوقات احتیاط به خرج دهید.

رنگ های نامتناسب با پوست تیره

همانطور که گفته شد اکثریت رنگ ها به افرادی با پوست تیره می‌آیند، اما محدودیت هایی نیز برای پوشش این افراد وجود دارد. برای مثال، قهوه‌ای یکی از رنگ‌هایی است که بایستی از آن پرهیز کنند. همانطور که رنگ‌های روشن با پوست‌های روشن جور در نمی‌آید، لباس قهوه‌ای نیز به دلیل شباهتی که به رنگ پوست افراد تیره دارد، گزینه مناسبی برای آن ها نخواهد بود. اگرچه مشکی و سرمه‌ای دو رنگی ست که بیش از همه در کمد لباس آقایان یافت می‌شود، اما بهتر است که این افراد، استفاده از آن‌ها را به حداقل برسانند.