پاپیون آقایان چیست؟ معرفی 3 نوع پاپیون رایج در آقایان

پاپیون آقایان

این روزها پاپیون عضو اصلی تیپ‌های اکثر آقایان گردیده است و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. اما در این میان بسیاری از آقایان از پوشیدن پاپیون امتناع می‌کنند و برخی آن را فقط برای جوانان مناسب می‌دانند. زیرا آن‌ها تصور می‌کنند که پاپیون فقط با تیپ های اسپرت و یا نیمه اسپرت قابل استفاده می‌باشد.

اما واقعیت این است که اگر نحوه صحیح بستن و ست کردن پاپیون را بدانید، می‌توانید آن را با تمامی تیپ های خود ست کرده و استایلی مناسب برای خود داشته باشید. به طوری که بسیاری از فشن بلاگر‌ها همواره از پاپیون استفاده می‌کنند و پاپیون تبدیل بخش جدایی ناپذیری از کمد لباس آن‌ها شده است.

تاریخچه پاپیون

اروپاییان هر ساله  28 آگوست به نام روز ملی پاپیون یکی از پایه های اصلی سبک مردانه را جشن می گیرند.

اساساً پاپیون یکی از قدیمی‌ترین فرم‌های گردن آذین در پوشش مردانه است. پاپیون در واقع تاریخچه‌ای مشترک با کراوات دارد، زیرا هر دو از گردن آذینی به نام cravat نشأت گرفته اند. اولین مردانی که پوششی تزئینی برای گردن انتخاب کردند، سربازان مزدور کروات در جنگ سی ساله در قرن هفدهم بودند. این گردن آذین به کراوات معروف شد که معادل فرانسوی برای کلمه کروات است. اولین پاپیونی که تا حدی شبیه به آنچه حالا به عنوان پاپیون می‌شناسیم بود، در سال ۱۸۳۰ دیده شد. طی ۳۰ سال بعد از آن، پاپیون‌ها بیشتر و بیشتر برجسته و مهم شدند و تا سال ۱۸۶۰ کراوات سنتی تقریباً دیگر از مد افتاده بود.

تصویری از آبراهام لینکلن در سال ۱۸۶۳ وجود دارد که دوره گذر پاپیون را می‌توان در آن به وضوح دید. بین سال ۱۸۵۰ تا پایان قرن، پاپیون یکی از مدهای پرطرفدار در پوشاک آقایان بود که میشد به صورت واضح آن را در میان آقایان در آن دوره مشاهده نمود.

انواع پاپیون

در کل سه دسته بندی مهم و اصلی در پاپیون وجود دارد که ما در این مقاله از ایران پوشاک به شما معرفی خواهیم کرد.

پاپیون از پیش گره زده

اگر شما جزء آن دسته آقایانی هستید که نمیدانید چگونه بایستی پاپیون را گره زد، حتما طرفداران این نوع پاپیون هستید. پاپیون از پیش گره زده بیشترین سهم بازار پاپیون را به خود اختصاص داده است. اما طبق یکی از قانون های خوش استایل بودن، هرگز از این پاپیون ها استفاده نکنید. زیرا در اغلب موارد کاملا مشخص است که آن ها را خودتان گره نزده اید.

پاپیون‌های از پیش گره زده معمولاً از پارچه‌هایی ارزان قیمت و اغلب براق تهیه می‌شوند و یکسان و متقارن بودن آن‌ها مشخص می‌کند که این پاپیون، نوعی پاپیون از پیش گره زده است. پس تا حد امکان استفاده از این پاپیون ها را منع کنید.

پاپیون خود گره زده

همانطور که نام این پاپیون مشخص است، شما بایستی خودتان برای بستن آن اقدام کنید. شاید برخی از این نوع پاپیون فراری باشند و به دنبال راه حلی ساده تر برای بستن پاپیون باشند. اما درواقع بستن پاپیون خودگره زده یکی از نکات مهم خوشتیپ بودن آقایان می‌باشد.

دقت داشته باشید که هنگام استفاده از پاپیون خودگره زده، سعی نکنید که به کمک کلیپس آن را ثابت نگه داشته وهربار از آن استفاده کنید، ، چون هر بار که پاپیون را گره می‌زنید، حال و هوای متفاوتی به ظاهر آن می‌دهید. شاید گاهی بخواهید آن را کوچکتر یا بزرگتر کنید که به روحیه خودتان بستگی دارد.

پاپیون های خودگره زده به دو دسته پاپیون های قابل تنظیم و پاپیون های خود گره زده با طول ثابت تقسیم می‌شوند. تفاوت میان این دو گروه در این است که در پاپیون‌های قابل تنظیم می‌توانید سایز را خودتان مشخص کنید و هر وقت خواستید پاپیونی کوچک و هر گاه دلتان خواست پاپیون بزرگتری داشته باشید، حتی می‌توانید آن را به پدر یا برادرتان قرض دهید، چون قطعاً سایز آن برای آن‌ها قابل تنظیم است. اما پاپیون های طول ثابت، این قابلیت ها را دارا نمی‌باشد. در عوض پاپیون های طول ثابت مناسب برای استفاده در مراسمات رسمی هستند. زیرا به دلیل طول ثابت و غیر متحرک، تا پایان مراسم ثابت و مرتب باقی می‌ماند.

پاپیون فشن فوروارد

با افزایش محبوبیت پاپیون در سال‌های اخیر، شاهد پاپیون‌های چوبی، پاپیون‌هایی ساخته شده از پر پرندگان و حتی پاپیون‌های چرمی بوده ایم. البته این پاپیون‌ها واقعاً گره خورده نیستند، بلکه کلیپس دارند و فقط به شکل پاپیون سنتی تهیه شده اند. بیشتر اوقات این پاپیون‌ها آیتم‌هایی تزئینی هستند که دوران مد آن‌ها خیلی سریع به پایان می‌رسد.

استایل های مختلف پاپیون

با پیشرف در زمینه مد، شاهد استایل های مختلفی از پاپیون ها می‌باشیم.

پاپیون پروانه‌ای

دلیل نامگذاری این استایل، شباهت آن به پروانه است. زیرا پس از گره زدن این نوع پاپیون، دو بال زیبا شبیه به بال های پروانه بدست می‌آید. پاپیون‌های پروانه ای اصولا کوچک هستند و دارای لبه های صاف و مرتب هستند.

پاپیون پروانه ای

پاپیون بال خفاشی

گره زدن مدل پاپیون بال خفاشی بسیار سخت تر از مدل پروانه‌ای می‌باشد. اما مدلی خاص و منحصر به فرد می‌باشد که طرفدارن خاص خود را دارد. پاپیون بال خفاشی به شکل مستطیلی است که در قسمت گردن باریک شده است و دارای گره بزرگی می‌باشد.

پاپیون خفاشی

پاپیون نوک تیز

پاپیون نوک تیز تیپ شما را به کلی متفاوت می‌کند و استایل جدید را برای شما می‌سازد. این پاپیون به شکل المالس است و میزان تیزی لبه‌های آن به دلخواه شما می‌باشد.

پاپیون نوک تیز نوعی حالت کژوال بوجود می‌آورد که راحتی را می‌رساند، و تا حدی هم رسمیت دارد. به نظر ما این مدل پاپیون به بیشتر چهره‌ها می‌آید و به همین دلیل انتخاب منعطفی محسوب می‌شود و آپشن بسیار خوبی برای پوشاک روزانه آقایان می‌باشد.

پاپیون نوک تیز

جنس‌ پاپیون‌ها از چیست؟

برای دوخت پاپیون ها اجناس مختلفی وجود دارد که ابریشم یکی از معروف ترین و پرکاربردترین اجناس آن می‌باشد. برای دوخت پاپیون ها گاهی از ابریشم های براق و گاهی از ابریشم های غیربراق استفاده می‌شود، اما بهترین نوع ابریم برای دوخت پاپیون، ابریشم زبر می‌باشد.

ابریشم زبر، با برجستگی‌های طبیعی جنس بسیار خوبی برای پاپیون است. البته جنس های دیگری مانند: نخ، کتان، پشم، نایلون، پلی استر و مخمل نیز برای پاپیون مورد استفاده قرارمی‌گیرد.

البته پیشنهاد ما این است که به هیچ عنوان از پاپیون‌های نایلونی و یا پلی استری استفاده نکنید، زیرا محصولاتی ارزان قیمت و بی کیفیت هستند که استایل شما را خراب خواهند کرد.

البته نکته مهم در جنس پاپیون ها این است که استفاده از پاپیون هاهیی که دارای تار و پود محکم تری هستند بسیار بهتر است، زیرا به دلیل برخورد موی صورت آقایان با پاپیون، زود تار و پوشان از هم جدا نشود و دچار خرابی نگردند. البته حتی پاپیون‌هایی که تار و پود محکمی دارند نیز هم گاهی نخ کش می‌شوند که می‌توانید نخ‌های در آمده را با قیچی ظریفی بچینید.

سخن پایانی

ایران پوشاک با معرفی انواع مختلف پاپیون و نمایش استایل های مختلف آن، در تلاش است تا زیبایی و خوش تیپی را به شما عزیزان هدیه کند. همراه ما باشید.