پولوشرت چیست؟ چه تفاوتی با تیشرت دارد؟

4 تفاوت تیشرت و پولوشرت

4 تفاوت تیشرت و پولوشرت: شاید این سوال بسیاری از ما باشد که پولوشرت چیست و چه تفاوتی با پولوشرت دارد؟ اگر این سوال برای شما نیز به وجود آمده است، مطالعه این مقاله ایران پوشاک را از دست ندهید.

تاریخچه پولوشرت

در مورد اینکه پولوشرت ابتدا از کجا وارد صنعت مد شد، عمدتا دو نظر وجود دارد:

عده ای معتقدند پولوشرت توسط ستاره تنیس دهه 20 میلادی یعنی رنه لاکوست (Rene Lacoste) تولید شده است و عده ای دیگر نیز اولین پیدایش پولوشرت را به مانیپور هند  (Manipur, India)در اوایل دهه 1800 میلادی مرتبط می دانند، جایی که ورزشکاران رشته چوگان به عنوان پیراهن رسمی این رشته از آن استفاده می کردند. در اوایل دهه 1860 میلادی سربازان انگلیسی در مانیپور هند شاهد مسابقات محلی چوگان در این کشور بودند. مسابقه دهندگان این ورزش از پیراهن های آستین بلند از پنبه ضخیم با یقه هایی پهن استفاده می کردند، اما به علت گرمای زیاد این لباس و همچنین عدم راحتی ، تغییراتی در این لباس توسط انگلیسی ها انجام شد. آن ها تصمیم گرفتند دکمه هایی را به یقه این لباس بدوزند تا از تکان خوردن بیش از حد و برخورد آن با صورت ورزشکاران جلوگیری کنند. در حدود سال 1862 انگلیسی ها چوگان را به کشور خود بردند و به عنوان ورزشی مفرح آن را معرفی کردند.

تاریخچه پولوشرت

جان ای بروکس (John E. Brooks) یک مغازه دار آمریکایی که در صنعت پوشاک فعال بود و بعد ها کمپانی برادران بروکس را پایه گذاری کرد، در طول سفرش به انگلستان در سال 1896  در یک  مسابقه چوگان شرکت کرد و متوجه دکمه یقه پیراهن های بازیکنان شد. بروکس به ایده درخشانی دست یافته بود ، او این ایده با با پدر بزرگ خود که سال ها در صنعت تولید پوشاک در آمریکا فعالیت کرده بود در میان گذاشت سپس آن ها شروع به تولید پیراهن هایی مشابهی با یقه دکمه دارد کردند که شکل تکامل یافته تر آن امروزه در صنعت پوشاک با نام پولوشرت شناخته می شود. کمپانی برادران بروکس کماکان پیراهنی تحت عنوان او سی بی دی (OCBD) را تولید و به عنوان لباس مخصوص چوگان به بازار عرضه می کنند. در اوایل قرن بیستم میلادی رنه لاکوست بنیانگذار برند مشهور لاکوست طرح  نهایی پولوشرت ها را معرفی و روانه بازار مد و پوشاک کرد. در واقع پیراهن هایی که امروزه به عنوان پولوشرت می شناسیم را رنه لاکوست، ستاره سال های دور تنیس فرانسه طراحی کرده است.

پولوشرت چیست؟

در واقع به تیشرتی که دارای یقه باشد، پولوشرت (polo shirt) گفته می شود. پلوشرت ها دارای یقه های برگردان و دکمه دار هستند که تعداد دکمه در آن ها متفاوت است. اکثر ورزشکاران بخصوص ورزشکارانی که در رشته  گلف، تنیس و چوگان فعالیت می کنند از پولوشرت استفاده می نمایند به همین خاطر به پولوشرت، تی شرت تنیس یا تی شرت چوگان نیز می گویند.لازم است بدانید که برخی از پولوشرت ها دارای جیب و برخی فاقد جیب هستند. از این رو انتخاب نوع آن به شما بستگی دارد. در واقع می توان گفت که پلوشرت ها بهترین گزینه برای داشتن یک استایل شیک و جذاب کژوال و راحت مردانه می باشند.

پولوشرت چیست؟

جالب است بدانید که پولوشرت ها در ابتدا دارای آستین های سه ربع و بلند بودند و طی تغییراتی که روی آن ها انجام شده، اکنون با آستین های کوتاه در بازار موجود می باشند.

حال اگر به دنبال برترین برند های جهان که تولید کننده پلوشرت‌ هستند می توانید مواردی چون: BROOKS BROTHERS, CK, FRED PERRY. GANT, GREG NORMAN, HUGO BOSS, IZOD, LACOSTE, NIKE, PGA TOUR, POLO RALPH LAUREN, TOMMY HILFIGER, UNIQUE را در نظر داشته باشید.

تفاوت تیشرت و پولوشرت

شاید برخی تفاوت زیادی میان تیشرت و پولوشرت قرار نمی دهند و هر دو را در یک دسته جای می دهند. اما در واقع تفاوت های زیادی میان این دو محصول وجود دارد که ما در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

  • یکی از مهم ترین تفاوت هایی که میان تیشرت ها و پولوشرت ها وجود دارد، مدل یقه ی آن ها می باشد. زیرا یقه ی تیشرت ها عموما گرد و یا هفت بوده ولی پولوشرت ها دارای یقه های برگردان و دکمه دار هستند.
  • تفاوت دیگری که میان این دو محصول وجود دارد، تفاوت در استایل آن هاست. زیرا پولوشرت در مقایسه با تیشرت استایل رسمی تر و کلاسیک تری دارد.
  • تفاوت جنس میان تیشرت ها و پولوشرت ها، یکی دیگر از تفاوت هایی است که نمیتوان آن را نادیده گرفت. جنس پولوشرت ها عموما جودون بوده و این با جنس تیشرت ها که معمولا نخ پنبه هستند، متفاوت است.
  • تنوع مدل، طرح و رنگبندی در تیشرت ها بیشتر از پولوشرت ها می باشد.

نکات کلیدی برای ست کردن پولوشرت

همانطور که گفته شد، پولوشرت دارای استایلی نیمه رسمی است که شما می توانید از آن در قرارهای کاری و جلسات رسمی نیز استفاده کنید. اما استفاده از پولوشرت به عنوان استایلی رسمی، در گرو رعایت نکات زیر می باشد.

  1. دقت داشته باشید که کفش های کالج و قایقی، گزینه های خوبی برای ساخت استایلی رسمی با پلوشرت می باشند.
  2. برای رسمی تر کردن استایل خود می توانید از این پولوشرت ها به همراه کت اسپرت استفاده کنید. زیرا این لباس ها با کت های اسپرت ساده، جذاب تر به نظر می رسد.
  3. چنانچه می خواهید پولوشرت خود را با شلوار پارچه ای ست کنید، دقت داشته باشید که شلوار شما حتما بایستی راسته باشد.
  4. اما چنانچه می خواهید با پولوشرت خود استایلی اسپرت داشته باشید، می توانید آن را با انواع شلوار جین، کتان و کفش های کتانی ست کنید.

 

نکاتمهم ست کردن پولوشرت

**ناگفته نماند که ست کردن پولوشرت ها با لباس های اسپرت، راحت تر از ست کردن آن ها با لباس های رسمی می باشد.

پولوشرت تبلیغاتی

این روزها که پولوشرت به یکی از پرطرفدارترین پوشاک تبدیل شده است، برخی شرکت ها از آن برای تبلیغات مجموعه و برند خود استفاده می کند. چرا که پولوشرت تبلیغاتی همانند بیلبورد متحرک بوده و برند شما را در معرض دید همگان قرار می دهد. همچنین قیمت مناسب و عمر طولانی آن موجب شده که اغلب افراد از پولوشرت تبلیغاتی برای تبلیغات برند خود استفاده کنند. مجموعه تولیدی ایران پوشاک ارائه دهنده انواع تیشرت تبلیغاتی، پولوشرت تبلیغاتی، کلاه تبلیغاتی، لباسکار و … می باشد. این مجموعه در کنار تولید محصولاتی با کیفیت، سفارشات شما را در تعداد کم و زیاد، به همراه چاپ یا گلدوزی لوگوی دلخواه شما ارائه می دهد. اگر شما می خواهید از پولوشرت تبلیغاتی برای معرفی برند خود استفاده کنید، با دفتر فروش پولوشرت تبلیغاتی ایران پوشاک تماس حاصل فرمایید.

در صفحه محصولات تبلیغاتی، نمونه کارهای این مجموعه را مشاهده نموده و سفارش مورد نیاز خود را ثبت نمایید.

همراه ما باشید و بهترین و مرغوب ترین اجناس را از وب سایت و یا شبکه های اجتماعی ما خریداری کنید.

برای مشاهده و سفارش انواع پولوشرت از فروشگاه ایرانپوشاک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید