کفش مناسب برای محل کار آقایان2020

کفش مناسب محل کار

همانطور که می دانیم، پا دومین قلب انسان است و توجه به سلامت و راحتی آن، از پراهمیت ترین کارهایی است که در طول روز بایستی به آن بپردازیم. از این رو کفش شما مهم ترین بخش پوشاک شما به حساب می‌ آید. شاید همانند سایر پوشاک، تنوع زیادی در نوع و جنس کفش ها وجود نداشته باشد، اما بهتر است بدانید که انتخاب درست و مناسب آن تاثیری شگرف در تیپ و استایل ما خواهد گذاشت و از این رو با توجه به لباس هایی که می پوشید و موقعیت هایی که در آن قرار دارید، داشتن تعدادی کفش برای شما ضروری می‌ باشد.

با توجه به شرایط این روزها که اکثر آقایان ساعات زیادی از روز را در محل کار سپری می‌ کنند، خرید کفش مناسب برای محل کار یکی از دغدغه‌های اصلی به حساب می آید. مدل کفش و لباس شما کاملا بستگی به محیط کاری شما دارد و هر چه این دو با یکدیگر خوانایی و تطبیق بیشتری داشته باشند، استایلی شیک و مناسب را برای شما در محیط کار به ارمغان می آورند که در نگاه دیگران حرفه ای تر به چشم می آید.

برای انتخاب کفش مناسب محل کار در آقایان، توجه به چند نکته ضروری می‌باشد. همراه ایران پوشاک باشید تا ما این نکات را برای شما بازگو کنیم.

نکات ضروری برای انتخاب کفش مناسب برای محل کار

راحتی کفش

اولین و مهم ترین نکته که در هنگام خرید کفش مناسب برای محیط کار بایستی به طور ویژه به آن توجه کرد، توجه به راحتی کفش می ‌باشد. دلیل اهمیت راحتی کفش بدین دلیل است که مدت زمان طولانی پاها در آن قرار می‌گیرند و از این جهت بایستی بهترین حالت را برای پا های شما فراهم کند تا هنگام استفاده از آن به عنوان کفش محل کار، موجب احساس درد و یا خستگی در قسمت های مختلف بدن و یا پا نشود. درد در ناحیه پا موجب خستگی زودتر از موعد و آسیب های عصبی شده  و همن امر موجب کاهش بازدهی مثبت کار افراد می‌شود.

توجه به رنگ کفش

اگر در محیط کاری خود دارای لباس فرم مخصوص می ‌باشید، انتخاب کفش شما کمی سخت تر از قبل می ‌باشد، زیرا بایستی در کنار توجه به راحتی کفش، به رنگ آن و میزان ست شدن آن با تیپ اداری خود نیز توجه کنید.

برای مثال چنانچه فرم اداری شما رنگ قهوه‌ای می ‌باشد، انتخاب کفش هایی به رنگ آبی و سرمه‌ای انتخابی نادرست می ‌باشد و بهتراست شما از رنگ هایی مانند مشکی، قهوه‌ای و کرم استفاده کنید.

توجه به سبک کفش

بسیاری از افراد راحتی پای خود را تنها در کفش های کتانی احساس می‌ کنند و تنها کتانی را به عنوان کفش راحتی می‌شناسند. لازم به ذکر است که محیط های کاری، محیط های رسمی و نیمه رسمی هستند که پوشیدن کفش های اسپرت در آنها جایز نمی ‌باشد. هنگام خرید کفش برای محیط کار خود، سعی کنید تا کفش هایی در سبک های کلاسیک را خریداری کرده و از خرید کفش های اسپرت و کتانی خودداری کنید.

دسته بندی کفش های مناسب محل کار

کفش های طرح دار ساق کوتاه

کفش های طرح دار ساق کوتاه بسیار مناسب برای ست کردن تیپ رسمی شما با کت و شلوار می باشد. این نوع کفش ها جلوه ای ویژه به استایل شما داده و می تواند در شرایط کاری شما بسیار تاثیر گذار باشد. به طور کلی می‌توان کفش های طرح دار ساق کوتاه را در دسته کفش های رسمی و نیمه رسمی قرارداد، زیرا می‌توانید این کفش ها را هم با کت و شلوار و هم با شلوار های کتان مشکی و یا رنگ های سنگین به همراه کت های تک اسپرت نیز ست کنید. البته درست است که این نوع کفش های طرح دار به اندازه ی کفش های ساده ی استفاده شده به همراه کت و شلوار رسمی نیستند، اما برای استفاده در جلسات و محیط های کاری رسمی بسیار مناسب می‌باشند و می توانند استایلی زیبا و رسمی را برای جلسات و مذاکرات شما فراهم کنند.

کفش طرح دار مردانه

کفش های ساده و بدون طرح

این مدل از کفش ها می ‌تواند با تمامی برند های لباس مورد استفاده قرارگیرد و به قول معروف همه فن حریف باشد. شما می‌ توانید این کفش ها را با رنگ ها و طرح های مختلف کت و شلوار ست کرده و استایلی تمام رسمی را برای خود ایجاد کنید. همچنین شما می‌ توانید از کفش های ساده و بدون طرح برای ست کردن شلوار های کتان یا جین با کت های اسپرت استفاده کنید و تیپ و استایلی نیمه رسمی را برای خود رقم زنید.

کالج های شیک و رسمی

کفش های کالج می توانند گزینه های بسیار مناسبی جهت استفاده در محیط های کار به حساب بیایند. زیرا کفش های کالج نسبت به کفش های رسمی از راحتی بیشتری برخوردار بوده و دوام بیشتری نیز دارند. شما می‌ توانید از کفش های کالج برای ست کردن پیراهن و شلوار خود استفاده کنید و تیپی مناسب محیط کاری را رقم زنید. از طرفی شما می ‌توانید با کفش های کالج، شلوار های جین لوله تفنگی و کت های اسپرت را نیز پوشیده و در محیط کار حاضر شوید.

نیم بوت های رسمی

بیشتر نیم بوت هایی که این روزها می بینیم، ریشه ای بریتانیایی و ویکتوریایی دارند. نیم بوت ها گزینه های بسیار مناسبی برای استفاده در فصول سرد سال هستند. برای خرید نیم بوت های مناسب خود، پس از راحتی به رنگ آن توجه کنید. رنگ های رسمی مانند مشکی، قهوه ای، قهوه ای سوخته و عسلی انتخابی درست برای شما می‌باشد، زیرا استایل شما را رسمی تر کرده و می توانید روی آن ها به عنوان گزینه ی مناسبی برای استفاده در جلسات کاری حساب کنید.

نیم بوت رسمی مردانه

سخن پایانی

همانطور که انتخاب لباس برای آقایان اهمیت بالایی دارد، انتخاب کفش مناسب نیز حائز اهمیت می‌باشد. امید است که با مطالعه مقالات ایران پوشاک بتوانید بیش از پیش، استایلی زیبا و چشم نواز را برای خود رقم زنید.