راهنمای انتخاب تیشرت مناسب

تیشرت

با گرم شدن هوا و ورود به فصل تابستان، بسیاری از آقایان به استفاده از تیشرت و پولوشرت روی می‌آورند. ما در این مقاله از ایران پوشاک، به بررسی انواع مختلف تیشرت خواهیم پرداخت و شما را برای خرید بهترین و مناسب ترین تیشرت راهنمایی خواهیم کرد.

تیشرت های مردانه از پرطرفدارترین البسه آقایان می‌باشند که بسیار مورد توجه و علاقه بسیاری از آن‌ها قراردارد. به بیانی دیگر هر مرد با هر سن و اندام، حتما چند تیشرت برای خود دارد. تنوع بالا در رنگ، طرح و مدل تیشرت‌ها انتخاب را برای بسیاری از آقایان سخت و دشوار کرده است.

ایران پوشاک سعی دارد که با معرفی جدیدترین مدهای روز، به شما برای انتخاب بهترین و مناسب ترین تیشرت کمک کند.

انواع تیشرت

تیشرت یقه گرد

تیشرت یقه گرد برای اولین بار در ارتش آمریکا برای سربازان و افسران مورد استفاده قرارگرفت. رایج ترین و راحت ترین نوع تیشرت در میان آقایان، تیشرت یقه گرد می‌باشد. به نوعی در گرم ترین روزهای تابستان، بهترین بالاپوش برای آقایان، تیشرت یقه گرد است. اگر دارای بالاتنه ظریف و لاغر هستید، ای نوع تیشرت بهترین گزینه برای شما می‌باشد. زیرا پوشیدن این نوع تیشرت به شما کمک می‌کند که بالاتنه و سرشانه ی شما بزرگ تر از حالت طبیعی نمایان شود. به همین دلیل است که بدن‌سازها و کسانی که می‌خواهند ورزشکار به نظر برسند، تی شرت یقه گرد می‌پوشند.

تیشرت اورسایز مردانه سفید
تیشرت اورسایز مردانه سفید

تیشرت یقه هفت

تیشرت های یقه هفت به اندازه تیشرت های یقه گرد مورد استفاده قرارنمیگیرند اما، این مدل تیشرت ها نیز برای خود طرفداران خاصی را دارند. اگر بالا تنه بزرگ و شانه های پهنی دارید، انتخاب تیشرت یقه هفت، بهترین انتخاب برای شما می‌باشد. زیرا این نوع تیشرت ها موجب می‌شوند که بالاتنه ی شما جمع و جورتر به چشم بیاید.

دقت داشته باشید که هر چه یقه و فرم هفتی شکل این نوع تیشرت ها بزرگ تر باشد، صورت و بدن شما لاغرتر نشان داده می‌شود و تمرکز مخاطب به صورت کامل از روی صورت شما برداشته می‌شود.

ایران پوشاک به افرادی که قد کوتاهی دارند و می‌خواهند بلندتر و کشیده تر نشان داده شوند، استفاده از تیشرت های یقه هفت را توصیه می‌کند. زیرا در این مدل قسمت بیشتری از گردن بیرون لباس می ماند و باعث می‌شود گردن کشیده تر و بلندتر نشان داده شود.

تیشرت طرح دار

این روزها تیشرت های طرح دار طرفداران بسیاری را به خصوص در قشر جوان به خود جذب کرده اند. تیشرت های طرحدار می‌توانند یقه گرد و یا یقه هفت باشند. به همین دلیل است که همه افراد اعم از قدبلند،قد کوتاه، چاق و لاغر می‌توانند از این تیشرت ها استفاده کنند. اولین بار مارلون براندو در فیلم «اتوبوسی به نام هوس» با پوشیدن تیشرت طرح دار، این مدل را در جامعه آمریکا و سپس کل جهان رواج داد. امروزه با پیشرفت های زیادی که در زمینه مد و فشن داشته ایم، کافیست طرح مورد علاقه تان را در گوگل سرچ کنید و آن را به یکی از مغازه های چاپ تحویل داده تا طرح مورد نظرتان را بر روی تیشرت چاپ نمایند.

تیشرت های یقه دار (پلوشرت ها)

تیشرت های یقه دار و یا همان پلوشرت ها، نوع دیگری از تیشرت ها هستند که نسبت به تیشرت های یقه گرد و هفتی، کمی رسمی تر می‌باشند. پلوشرت ها یکی از راحت ترین و پرطرفدار ترین نوع تیشرت ها هستند. از جمله عواملی که موجب شده پلوشرت ها طرفداران زیادی داشته باشند، این است که تی شرت های یقه دار پوشاننده عیب های شما هستند. اگر شانه های افتاده ای دارید و یا فاصله شانه هایتان از همدیگر زیاد است می‌توانید از این نوع تیشرت ها استفاده کنید. همچنین اگر از بالتنه لاغر و یا گردن کوتاه و حتی بلند خود ناراضی هستید، این نوع تیشرت ها انتخاب مناسبی برای شما هستند.

پولوشرت جودون سبز
پولوشرت جودون سبز

جنس تیشرت

قطعا با مطالعه این مقاله متوجه شده اید که چه نوع تیشرت مناسب اندام شما می‌باشد. حال لازم به ذکر است که به بررسی یک نکته بسیار مهم و تاثیرگذار در خرید یک تیشرت یعنی جنس تیشرت بپردازیم.

تیشرت پنبه‌ای

تیشرت های پنبه ای که مورد علاقه بسیاری از ما هستند، بسیار نرم بوده و دوام بسیار زیادی نیز دارند. برای روزهای گرم تابستان، تیشرت های پنبه ای، بهترین گزینه می‌باشند. زیرا این تیشرت ها عرق را به خوبی جذب می‌کنند و دیرتر از سایر جنس ها بوی نامطبوع را به خود جذب می‌کنند.

تیشرت پیما

به قول معروف اگر به دنبال تیشرتی بشور و بپوش می‌گردید، پیما بهترین گزینه برای شما می‌باشد. تیشرت های جنس پیما، ضد چروک بوده و مناسب برای استفاده در بهار و تابستان می‌باشد. البته قابل ذکر است که تیشرت های جنس پیما، علاوه بر ضد چروک بودن، ضد پرز نیز هستند و شما می‌توانید با خیالی راحت و آسوده آن ها را بشویید.

تیشرت مرینو

یکی از نگرانی های عمده آقایان در فصل تابستان، بوی بد عرق است. در فصل تابستان به دلیل گرم بودن بیش از حد هوا، میزان تعریق بالا رفته و به نسبت میزان بو گرفتی البسه نیز بالا می‌رود. تیشرت هایی با جنس مرینو این مشکل را برای ما حل کرده اند. تیشرت های جنس مرینو کاملا ضد بو و ضد عرق بوده و مناسب استفاده در فصل های گرم می‌باشند.

تیشرت ژرسه

تیشرت های جنس ژرسه، از نوعی پارچه که از پنبه و الیاف مصنوعی بافته شده است، تولید شده اند. این جنس از تیشرت هرگز رنگ نمی‌دهد و برای مدت طولانی تری سلامت خود را حفظ می‌کند. با انتخاب تیشرتی با جنس ژرسه، دیگر نگران خرابی تیشرت خود نباشد.